Poprawa ekomobilności na terenie Gminy Stawiguda
W dniu 4 maja 2017 r. Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego , Gustaw Marek Brzezin i Wójt Gminy Stawiguda Irena Derdoń podpisali umowę o dofinansowanie projektu "Poprawa ekomobilności na terenie Gminy Stawiguda". Koszt inwestycji to 16 000 000 złotych, z czego 13 000 000 złotych zostanie dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w ramach alokacji ZIT. Inwestycja obejmie rozwój infrastruktury drogowej i rowerowej oraz utworzenie transportu zbiorowego na terenie gminy Stawiguda.
W ramach niniejszego projektu zrealizowane zostaną 3 różne, uzupełniające się cele rozwiązujące wszystkie problemy interesariuszy projektu:
Cel projektu 1: Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Gminy Stawiguda w miejskim obszarze funkcjonalnym Olsztyna po roku 2018 poprzez rozbudowę drogi gminnej na odcinku od skrzyżowania z drogą 598 poprzez ul. Przyrodniczą, Jeziorną do działki nr 289/5
w obrębie Bartąg
Cel projektu 2: Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Gminy Stawiguda w miejskim obszarze funkcjonalnym Olsztyna po roku 2018 poprzez budowę traktów pieszo-rowerowych w Gminie Stawiguda.
Cel projektu 3: Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Gminy Stawiguda w miejskim obszarze funkcjonalnym Olsztyna po roku 2018 poprzez zakup 4 sztuk jednostek taboru pasażerskiego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej.
W ramach projektu zostaną osiągnięte następujące wskaźniki:
1. | Dług13ość nowych lub przebudowanych linii komunikacji miejskiej (km); | 30 |
2. | Długość dróg dla rowerów [km]; | 9,82 |
3. | Liczba zakupionych jednostek taboru asażerskiego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej (szt.); | 4 |
4. | Szacowany spadek emisji gazów cieplarnianych [Mg CO2/rok]; | 63,70 |
5. | Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” [szt.]; | 3 |
6. | Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” [szt.]; | 20 |
7. | Całkowita długość nowych lub przebudowanych linii komunikacji miejskiej[km]; | 30 |
8. | Liczba zainstalowanych inteligentnych systemów transportowych [szt.]; | 1 |
9. | Długość wybudowanych dróg dla rowerów [km]; | 9,82 |
10. | Pojemność zakupionego taboru pasażerskiego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej [osoby]; | 100 |
11. | Liczba przewozów komunikacją miejską na przebudowanych i nowych liniach komunikacji miejskiej [szt./rok]; | 97,22 |
12. | Wielkość obszaru objęta łańcuchem ekomobilności (km2); | 222,5 |
13. | Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami [szt.]. | 9 |
Projekt jest zgodny z celami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Cel tematyczny 4 - Wspieranie przejścia na gospodarkę niskoemisyjną we wszystkich sektorach, Priorytet inwestycyjny 4e - Promowanie strategii niskoemisyjnych dla wszystkich terytoriów, w szczególności dla obszarów miejskich, w tym wspieranie zrównoważonej, multimodalnej mobilności miejskiej i działań adaptacyjnych mających oddziaływanie łagodzące na zmiany klimatu oraz cel szczegółowy określony w Szczegółowym Opisie Priorytetów RPO WWM na lata 2014-202: „Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców w miejskim obszarze funkcjonalnym Olsztyna”.
Do pobrania: